FAQ

Algemene vragen

-    Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
U kunt zich uitschrijven in de mail waarin de nieuwsbrief wordt verstuurd. Onderaan deze mail staat de optie ‘unsubscribe from this list’. Als u hierop klikt, komt u op een pagina terecht waarin u kunt aangeven dat u zich afmeldt voor onze speciale acties en nieuwsbrief.

-    Zijn jullie open op feestdagen?
Op feestdagen is ons pand gesloten. De bestellingen worden op de eerste werkdag na de feestdag weer verwerkt. U kunt uiteraard wel uw bestelling plaatsen.

-    Waar vind ik een evt. kortingscode?
De kortingscodes worden met regelmaat verspreid via onze nieuwsbrief en social media. Abboneer je onderaan deze pagina op onze nieuwsbrief of like ons op social media.

Bestellen

-    Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wanneer de bestelling al betaald is, kunt u de bestelling niet zelf meer annuleren. Neem contact met ons op om uw bestelling te annuleren.

-    Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wanneer de bestelling geplaatst en betaald is, kunt u de bestelling niet meer wijzigen. Neem contact met ons op om uw bestelling te wijzigen.

-    Ik wil een bestelling snel ontvangen, wat moet ik dan doen?
Bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur worden ontvangen en betaald, worden dezelfde dag verstuurd. Bestellingen na 12:00 of buiten werkdagen om worden de eerstvolgende werkdag verwerkt.

-    Ik wil graag telefonisch bestellen, kan dat?
Bij uitzondering kan dat. Belt u hiervoor met ons. Voor de snelste verwerking kunt u uw bestelling het beste bestellen via onze website: www.kno-winkel.nl / www.nko-winkel.be / www.hno-laden.de

Betalen

-    Hoe kan ik afrekenen bij KNO-winkel.nl?
Kies het product dat u wilt bestellen en zet het in de winkelwagen. Als u klaar bent met het plaatsen van uw gewenste producten, gaat u naar uw winkelwagen. Vanuit hier kunt u de bestelling plaatsen en betalen. U heeft bij ons de mogelijkheid om te betalen met Ideal (NL), MisterCash (B), GiroPay (D), Sofort (D). of PayPal (INT). Indien dit niet mogelijk voor u is, neem dan contact op met onze klantenservice: +31 (0)85 773 20 80.

-    Kan ik bij jullie met creditcard betalen?
Creditcard betalingen zijn bij ons niet mogelijk.

-    Ik wil vanuit het buitenland betalen. Wat is jullie BIC en IBAN code?
De BIC code is RABO NL2U en IBAN is NL08 RABO 0135 1304 17. Vermeld ook duidelijk het ordernummer en uw naam/adresgegevens. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, wordt uw bestelling verzonden.

-    Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terug stuur?
Na ontvangst van uw artikel zullen wij het aankoopbedrag meestal binnen 14 werkdagen retourneren, maar in ieder geval altijd binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen.

-    Hoe weet ik of mijn bestelling is betaald?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u een orderbevestiging van Dos Medical BV [webwinkel@kno-winkel.nl]. Wanneer u in het bestelproces geen foutmelding heeft gekregen, mag u ervan uitgaan dat de betaling goed is doorgekomen. Mocht u wel een foutmelding hebben gekregen, dan is het aan te raden eerst in uw eigen bankgegevens te kijken of het bedrag is afgeschreven. Indien het bedrag wel is afgeschreven, is ook bij ons doorgekomen, ondanks de foutmelding, dat de betaling wel gelukt is. Is het bedrag niet afgeschreven, dan kunt u óf de bestelling opnieuw plaatsen óf alsnog betalen via de betaallink die u enige tijd later ontvangt van: MultiSafepay - betaallink voor KNO-winkel.nl.

Verzenden en ontvangen

-    Ik heb zojuist besteld, hoe lang duurt het voordat ik mij bestelling in huis heb?
In principe worden alle bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur besteld en betaald zijn dezelfde dag verstuurd. De bestellingen worden door PostNL bezorgd waarbij u ervan uit mag gaan dat zij hier 24 tot 48 uur voor nodig hebben. Dus een bestelling die op dinsdagmiddag 16.00 uur geplaatst en betaald is, wordt uiterlijk woensdag verstuurd en daarmee donderdag of vrijdag ontvangen.

-    Ik wil graag mijn bestelling bij jullie zelf ophalen om verzendkosten te voorkomen, kan dat?
Ja hoor, dat kan. KNO-winkel is een webwinkel en beschikt niet over fysieke winkels. U kunt echter uw bestelling bij ons afhalen (Weiland 1 a – 6666 MH Heteren). Belt u dan wel even van te voren, zodat u niet voor een dichte deur komt te staan. Tel: 085 773 20 80. U kunt met pin of contant betalen.

-    Wat zijn de verzendkosten?
Voor brievenbuspost in Nederland geldt 2,40 verzend- en orderkosten en voor pakketpost € 4,95. Voor brievenbuspost naar België en Duitsland rekenen wij € 3,85 verzend- en orderkosten en voor pakketpost € 6,95.
Andere landen is op basis van geldende tarieven vanuit Nederland. Geldig vanaf 09-2016.

-    Hoe kan ik mijn bestelling traceren?
U kunt uw bestelling traceren via PostNL.

-    Hoe kan ik mijn producten retourneren?
U dient bij een retourzending - ook tijdens de garantieperiode - altijd zelf de verzendkosten voor het terugsturen naar KNO-winkel.nl te betalen. Deze verzendkosten ontvangt u niet terug. U kunt het product ook afgeven op ons adres in Heteren.
Als u een product terugstuurt, bent u verantwoordelijk voor het risico van het terugsturen - schade of zoek raken. Bewaart u daarom altijd uw verzendbewijs of als het een duurder product is, stuurt u het dan aangetekend of verzekerd terug.
Neemt u eerst even contact met ons op voordat u een product retour zendt.
Als u een product wilt terugsturen, neemt u dan eerst even contact op met om onze klantenservice via telnr.: 085 773 2080. Wij kunnen u het juiste retouradres geven en tevens weten wij dan dat uw retourzending er aan komt. Dat zorgt ervoor dat de afhandeling en terugbetaling sneller verloopt.
Na ontvangst zullen wij het aankoopbedrag meestal binnen 14 werkdagen retourneren, maar in ieder geval altijd binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen.

-    Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt in Nederland geleverd via PostNL. Voor het buitenland werkt PostNL samen met andere, voor ons onbekende, partners. 

-    Verzenden jullie internationaal?
Ja. Wij versturen onze producten naar België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.

-    Ik heb geen bevestigings--email ontvangen. Wat nu?
Het zou kunnen dat wij een verkeerd e-mailadres van u hebben ontvangen. Neem contact met ons op om te kijken of de bestelling goed is doorgekomen.

Medische vragen / producten

Neusdouches en vernevelaars

-    Mijn oplaadbare Portable KNO nasale vernevelaar™ vernevelt niet meer.
Dit kan 2 oorzaken hebben: óf het ligt aan de medicijn-jet of het ligt aan de batterij.
Wanneer de vernevelaar (na opladen) nog wel geluid maakt en dit nog steeds een aantal minuten doet, is zeer waarschijnlijk de medicijn-jet beschadigd of versleten. Bij dagelijks gebruik gaat een medicijn-jet (mits de juiste onderhoudsregels zijn nageleefd) gemiddeld een half jaar mee. De medicijn-jet is apart na te bestellen.
Werkt de KNO nasale vernevelaar niet meer omdat de batterij het niet meer doet, dan is er meer aan de hand. Bij normaal, zorgvuldig gebruik moet de batterij tenminste een jaar meegaan. Afhankelijk van het gebruik en de datum van aankoop kan bekeken worden of de vernevelaar gerepareerd kan worden (batterij vervangen). In deze situatie kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice tel: 085 773 20 80 of een email te sturen naar info@kno-winkel.nl

-    Mijn NasoFree neusdouche lekt als ik erin knijp. Hoe kan ik dit voorkomen?
De tip om het lekken van de NasoFree neusdouche te voorkomen, is de neusdouche net een tikje strakker aan te draaien.

-    Hoe reinig/ ontsmet ik de Nasofree® neusdouche en kan deze in de afwasmachine?

Reiniging na ieder gebruik:
U reinigt de onderdelen door deze na ieder gebruik onder stromend, warm water schoon te spoelen. U kunt daarbij een druppeltje afwasmiddel gebruiken. Laat de neusdouche na reinigen aan de lucht drogen. Neus-tip tijdens het drogen niet op de neusdouche draaien.

Ontsmetten/ desinfecteren:
U dient de NasoFree na één tot twee dagen gebruik ook te ontsmetten door de onderdelen – helemaal nat - gedurende 20 seconden in de magnetron te plaatsen. (800 watt – hoogste stand).
De Nasofree neusdouche kan ook in de afwasmachine worden ontsmet. Daarbij haalt u de drie onderdelen (neus-tip, flacon en buisje) uit elkaar en plaatst deze afzonderlijk in de afwasmachine.
U kunt de onderdelen ook ontsmetten door deze enkele minuten in een oplossing van 60% water en 40% witte (wijn) azijn te leggen en daarna af te spoelen met schoon water.
  

Nasaal spoelzout

-    Kan ik ook mijn neus met water zonder zout spoelen?
Het wordt sterk afgeraden om uw neus(holten) te spoelen met gewoon water. Ons lichaam bestaat uit een zoutconcentratie van ongeveer 0,9% NaCl. Om die reden wordt er ook geadviseerd deze zelfde concentratie aan te houden. Gebruik u een lagere concentratie of helemaal geen zout dan is dit pijnlijk en leidt tot irritaties. Ook een veel hogere concentratie kan als onaangenaam en pijnlijk worden ervaren. Bij KNO-winkel.nl zijn afgemeten sachets nasaal spoelzout te bestellen zodat u altijd de juiste concentratie heeft.

-    Wat is het verschil tussen normaal keukenzout en nasaal spoelzout?
Mensen die hun neus spoelen met een zoutwateroplossing (zoals keukenzout) hebben vaak te maken met een gevoelig, geïrriteerd, beschadigd of ontstoken neusslijmvlies. Spoelen met alleen natriumchloride (zeker wanneer er jodium aan is toegevoegd) kan het neusslijmvlies verder irriteren.
Om dit effect te neutraliseren wordt door KNO artsen de voorkeur gegeven om de neus te spoelen met een combinatie van natriumchloride (NaCl) en natriumbicarbonaat (NaHCO3). Deze combinatie zit in het nasaal spoelzout van Dos Medical. Hierdoor wordt nasaal spoelzout met natriumbicarbonaat als zachter en comfortabeler voor de neus ervaren dan wanneer alleen NaCl wordt gebruikt. Daarnaast leidt de reactie van natriumbicarbonaat in contact met water tot een extra reinigend, antiseptisch effect. Het zorgt voor een betere oplossing van taaie, vastzittend slijm en neutraliseert ontstekende stofwisselingsproducten.

-    Wat is het verschil tussen nasaal spoelzout en nasaal spoelzout xylitol?
Nasaal spoelzout wordt geadviseerd bij verkoudheid, allergie, na een neus(bijholten)operatie (post-operatief) en bij acute neusbijholtenontsteking. Nasaal spoelzout met xylitol wordt geadviseerd bij chronische neusbijholtenontsteking en acute neusbijholtenontsteking wanneer bacteriën een rol spelen. 

-    Verschil tussen Dos Medical nasaal spoelzout en Nasopure® spoelzout?
Beide producten hebben dezelfde samenstelling te weten natriumchloride en natriumbicarbonaat. De vorm van de zakjes is verschillend en het Nasopure® zakje heeft meer inhoud. In Nederland gaat men uit van een isotone zoutoplossing (= dezelfde zoutconcentratie als in je lichaamsvloeistoffen). Dit bereik je door de inhoud van het zakje Dos Medical nasaal spoelzout op te lossen in 250ml water. Nasopure spoelzout heeft een inhoud van 3,75g en leidt bij oplossen in 250ml tot een hypertone zoutoplossing ( = een hogere zoutconcentratie dan in je lichaamsvloeistoffen).

-    Hoe lang kan ik het aangemaakt spoelzout bewaren?
De aangemaakte zoutoplossing dient u uit hygiënisch oogpunt niet lang te bewaren. Het aangemaakt spoelzout kan het beste in de koelkast en het liefst afgedekt bewaard worden. Wij adviseren het dan max. 48 uur te bewaren. Vergeet niet wanneer u de zoutoplossing weer (deels) gaat gebruiken om dit eerst op kamertemperatuur of max. 37⁰C te laten komen (bv opwarmen in magnetron).  Een koude oplossing is namelijk veel minder aangenaam in de neus dan een lauwwarme.

Honingzalf

-    Er zit veel lucht in mijn tube waardoor het lijkt dat deze maar half gevuld is.
In iedere tube (NasuMel®, DerMel®, AnaMel®, RhinoBlock®) zit een bepaalde hoeveelheid lucht. Dit is nodig voor het sterilisatieproces van de zalf. Soms kan het dat er in verhouding te veel lucht in de tube zit. Echter in de tube dient het aantal grammen te zitten dat op de tube staat. Dit mag iets afwijken. Bij twijfel kunt u eventueel de tube nawegen op een digitaal weegschaaltje. 

-    Is NasuMel®, DerMel®, AnaMel® of RhinoBlock® ook geschikt voor mijn baby (risico op botulisme)?
Deze honingzalven zijn ook geschikt voor baby’s vanaf de geboorte. De Dos Medical honingzalven worden gesteriliseerd. Dit proces (gamma bestraling) zorgt ervoor dat mogelijke resten van het Clostridium botulinum bacterie gedood worden. Deze medicinale honing is daarom vrij van deze bacterie en dus vrij van het risico op botulisme. Eetbare honing is niet gesteriliseerd en daarvan wordt geadviseerd om dit niet bij zuigelingen en baby’s jonger dan 1 jaar te geven.

-    Ik heb een pinda allergie. Kan ik dan jullie NasuMel®, DerMel® of Anamel® zalf gebruiken?
In deze honingzalven wordt arachideolie gebruikt. Omdat de arachideolie olie voor medisch gebruik wordt toegepast, bevat deze olie geen eiwitfracties meer van pinda en is dus niet allergeen. U kunt derhalve de zalf gewoon gebruiken.

In RhinoBlock® zit ook medicinale honing, echter de zalf is vaseline. Deze bevat geen arachideolie. 






 

-    Hebben jullie ook iets voor oorsuizen – tinnitus?
KNO-winkel heeft op moment geen producten welke het oorsuizen gunstig zou kunnen beïnvloeden. Wij verwijzen u hiervoor graag verder naar de officiële website van de KNO-Heelkunde in Nederland: http://www.kno.nl/index.php/patienten-informatie/oor/oorsuizen/



Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x